Навчання з корекційно-розвиткової програми «Безпечний простір»: деталі

Благодійний фонд «Голоси дітей» у партнерстві з Національним університетом «Києво-Могилянська академія» за підтримки Всесвітнього фонду для дітей організував навчання з корекційно-розвиткової програми «Безпечний простір» для формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку й школярів. Навчання відбулось у межах проєкту «Розбудова Програми психосоціальної підтримки дітей та батьків, що постраждали внаслідок війни в Україні».

Обсяг навчання складає 96 академічних годин (32 години семінарів, 28 годин супервізії, 28 годин практики та 8 годин самостійної роботи – 3,2 ЄКТС), формат: онлайн.

Програма семінару

Модуль 1. Стрес, реакції на стрес. Травма та її ознаки:

  • що таке травма;
  • нейробіологія травми;
  • реакції на травму в дитини та дорослого;
  • посттравматичний стресовий розлад і його ознаки. 

Модуль 2. Первинна психологічна допомога та кризове консультування:

  • рекомендації міжнародних агенцій (ЮНІСЕФ, ВООЗ) з побудови програм психосоціального супроводу під час гуманітарної кризи;
  • принципи первинної психологічної допомоги.

Модуль 3. Методики скринінгу дистресу та негативних наслідків травми:

  • огляд наявних методів діагностики дистресу в дітей і дорослих; 
  • опитувальник Ахенбаха (child behavior checklist);
  • батьківська анкета для оцінки травматичних переживань дитини;
  • дитячий опитувальник психосоціального дистресу (Child psychosocial Distress Screener);
  • якісні методи оцінки: проєктивні тести, напів структуровані інтерв’ю, фокус групи.

Модуль 4. Вторинна профілактика стресу: програма розвитку навичок психологічного відновлення:

  • принципи та завдання вторинної профілактики стресу в дітей різних вікових груп;
  • складові модулі вторинної профілактики стресу в дітей різних вікових груп; 
  • переваги й недоліки групової та індивідуальної роботи;
  • імплементація вторинної профілактики стресу в роботу шкільного психолога;
  • психологічна робота з вчителями та батьками.

Модуль 5. Початок роботи та побудова підтримувальних взаємин:

  • види близькості (attachment) у дитини та їх порушення внаслідок травми;
  • встановлення контакту та орієнтація на потреби дитини;
  • розвиток навичок активного слухання.

Модуль 6. Збір інформації про потреби дитини та визначення пріоритетів:  

  • визначення поточних потреб і турбот дитини;
  • встановлення пріоритетів для адресної психологічної допомоги;
  • укладання плану дій;

Модуль 7. Розвиток навичок розв’язання проблемних ситуацій:

  • 4-крокова модель розв’язання проблеми; 
  • аналіз ситуацій з практики.

Модуль 8. Посилення ролі позитивних активностей:

  • трикутник «думки – почуття – дії»;  
  • визначення та планування позитивних активностей; 
  • складання розкладу позитивних активностей;
  • щоденник радості й подяки;
  • техніки релаксації в роботі з дітьми та підлітками.

Списки учасників

Рекомендуємо також

Події
«Війна голосами дітей»: в Україні з’явилась унікальна книжка

«Війна голосами дітей»: в Україні з’явилась унікальна книжка

До річниці повномасштабного вторгнення команда благодійного фонду «Голоси дітей» видала унікальну книжку «Війна голосами дітей»

Лонгрід
«Ти ніби забуваєш, що було, а потім — повітряна тривога…»: як мобільні бригади психологів допомагають дітям і вчителям пережити війну

«Ти ніби забуваєш, що було, а потім — повітряна тривога…»: як мобільні бригади психологів допомагають дітям і вчителям пережити війну

Вікна Катюжанської школи на Київщині рясніють дитячими малюнками. Усі вони поєднані однією темою — «Мир в Україні»

Психологічна допомога
Тренінг «Учителі й психологи школи та війна»: програма

Тренінг «Учителі й психологи школи та війна»: програма

Тренінг від благодійного фонду «Голоси дітей» триватиме 10 годин (0,33 ЄКТС) у формі офлайн