“Не намагайтеся створити дитині ілюзію, що нічого не відбувається”: Олена Розвадовська про допомогу дітям під час війни

Не намагатися дитині створити ілюзію того, що нічого не відбувається й що про погане краще не говорити, не згадувати й не думати про пережите. Інколи, щоби відпустити будь-які травматичні події, їх краще обговорити.

російські війська порушують низку базових прав дитини, визначених у Конвенції ООН. У переліку базових прав є окрема стаття 38 про те, що дитина має право на захист під час воєнних конфліктів. Але, на жаль, під час російського вторгнення діти залишаються особливо вразливою категорією населення. Благодійна організація “Голоси дітей” із початку повномасштабної війни створює щомісячні звіти із зафіксованими злочинами проти українських дітей і детальним розбором порушених статей тих чи інших документів.

Основними порушеннями, які фіксують волонтери, є:

  • вербування й використання дітей;
  • вбивства та каліцтва дітей;
  • зґвалтування та інші форми сексуального насильства проти дітей;
  • напади на школи, лікарні та цивільну інфраструктуру;
  • викрадення дітей;
  • відмова в доступі гуманітарної допомоги.

Будь-яке порушення права на життя, освіту, здоров’я, психологічне благополуччя — злочин. Перше право, яке порушується під час війни — право на життя

Також право на здоров’я, тому що немає такої психіки, яка абсолютно нормально на релаксі сприйме бойові дії.

Ще — право на те, щоби бути у своїй родині, тому що мільйони дітей зараз, наприклад, розлучені зі своїми татами. Звісно, це і право на освіту, адже більшість шкіл, де йдуть бойові дії, якщо не знищені фізично, то діти точно під час евакуації не брали із собою свої планшети/ноутбуки, щоби продовжувати через день, як ні в чому не бувало, в центрі колективного проживання, лежачи на підлозі в спортзалі, своє онлайн-навчання. Тому обірвалося й навчання для мільйонів дітей.

Зараз, мабуть, немає родини в Україні, яка би так чи інакше не переживала події цієї війни. Навіть якщо, наприклад, дитина живе у своєму домі, то її тато може бути на війні.

Рекомендуємо також

Як допомогти дитині адаптуватися до навчання в умовах війни?

Як допомогти дитині адаптуватися до навчання в умовах війни?

Запитуйте, як пройшов день. Це може бути 10 – 15 хвилин розмови, але зі включеною увагою, без телефонів та інших справ, так дитина відчуватиме свою важливість

«Сенсорна інтеграція» Пропріоцепція – стабілізує стан дитини

«Сенсорна інтеграція» Пропріоцепція – стабілізує стан дитини

За умови регулярного виконання порад, які є у цьому відео, ви точно отримаєте позитивний результат у покращенні стану сенсорних систем вашої дитини – її сенсорної інтеграції.

Буденна справа, не буденні вчинки

Буденна справа, не буденні вчинки

-А це у вас сирени?
-Ні.
-А у кого?
-Точно не в мене.
-А я без світла, у нас світломаскування.